Het aanschaffen van kantoormeubelen klinkt misschien als een gemakkelijke klus, maar er komt nog een hoop bij kijken. De juiste kantoormeubelen dragen bij aan een hogere productiviteit en gelukkige medewerkers. BAS geeft 3 tips waar je op moet letten bij het aanschaffen van kantoormeubilair.
Ergonomische kantoormeubelen hebben veel invloed op een goede werkhouding. Met een goede werkhouding bedoelen we niet de productiviteit van de werknemers, maar hun letterlijke houding. Hoe ze achter hun bureau en op hun bureaustoel zitten. Wanneer medewerkers een ergonomisch bureau en ergonomische bureaustoel hebben, krijgen zij minder lichamelijke klachten. Gezonde werknemers zijn gelukkige werknemers! De sfeer op kantoor zal positief veranderen wanneer werknemers minder lichamelijke klachten hebben.
Goede, kwalitatieve kantoormeubelen zijn niet de goedkoopste kantoormeubelen. U wilt natuurlijk niet meer betalen dan nodig, maar dat betekent niet dat u voor de goedkoopste optie moet kiezen. Weeg de kosten af tegen de levensduur van het kantoormeubilair. Bureaus en bureaustoelen die elke dag intensief worden gebruikt, moeten van goede kwaliteit zijn. Wanneer deze niet van goede kwaliteit zijn, verslijten ze ook sneller. Dan kunt u weer nieuwe kantoormeubelen aanschaffen en bent u uiteindelijk duurder uit.
Zitten is ongezond. Wist u dat te veel zitten net zo ongezond is als roken? Te veel zitten heeft de volgende nadelen:
Naast het aanschaffen van ergonomische kantoormeubelen kunt u nadenken over zit sta werkplekken. Een zit sta werkplek is een werkplek waar je zowel zittend als staand aan kunt werken. Zo verander je de volledige werkhouding. Je hebt de ruimte om af te wisselen, wat goed is voor het menselijk lichaam. De hele dag staan is namelijk ook niet goed, dat brengt weer andere klachten met zich mee. De afwisseling tussen zitten en staan is perfect. Een zit sta werkplek is dus een zeer goede toevoeging aan de andere kantoormeubelen.
Het aanschaffen van kantoormeubelen is zo makkelijk nog niet. Er zijn veel dingen waar rekening mee gehouden moet worden. Is het een gezonde werkplek? Is mijn werknemer tevreden? Past het binnen budget? Is het van goede kwaliteit? Stel jezelf deze vragen en overleg met werknemers. Misschien hebben zij weer heel andere, waardevolle ideeën met betrekking tot het kiezen van het juiste kantoormeubilair. Wanneer u advies nodig heeft, of een werkplek wilt uitproberen, neem dan contact met ons op. Wij zijn gespecialiseerd in kantoormeubelen en weten precies hoe we u verder kunnen helpen.