Bas logo
Hamburger afbeelding
Kantoorruimte met daarin verschillende geluidsdichte cabines. Een akoestische stilte werkplek met een zit sta bureau en bureaustoel erin. Een belhok met een kruk en tafeltje erin. En achter de zithoek zien we vergadercabines.

Zo ondersteunt een flexibele kantoorindeling hypergroei

Groeit jouw bedrijf hard? Kijk dan als de wiedeweerga naar je kantoorinrichting. Voor je het weet kom je opbergruimte, vergaderruimtes, werkplekken en stroompunten tekort. Dat zorgt snel voor een productiviteitsdaling en personeelsverloop. De oplossing? Een flexibele kantoorindeling!

Wat is een flexibele kantoorindeling?

Bij een flexibele kantoorindeling heb je een open kantoortuin tot je beschikking. Hierin plaats je verrijdbaar, licht en modulair kantoormeubilair. Zo pas je je kantoor gemakkelijk aan en kun je meubels op- en afschalen, zonder dat je een volledig nieuw meubelstuk koopt.  

 

Waarom een flexibele kantoorindeling cruciaal is bij hypergroei 

Een flexibele kantoorindeling maakt het mogelijk om je werkomgeving snel aan te passen aan je groeiende personeelsbestand. Want het is... 

 

  • Schaalbaar 
  • Verrijdbaar 
  • Multi-inzetbaar 

 

Denk aan kasten die je met extra bouwblokken gemakkelijk uitbreidt, verrijdbare akoestische cabines en vergaderruimtes die ook als trainings-, presentatie- en break-outruimte fungeren.  

 

Het resultaat van een flexibel kantoor 

Met al deze opties rol je snel en gemakkelijk nieuwe werkmethoden uit en wissel je eenvoudig van werkplekindeling. Hiermee:  

 

  • Bevorder je de samenwerking binnen de nieuwe teams 
  • Zorg je ervoor dat de productiviteit op peil blijft 
  • Voorzie je in alle nodige faciliteiten 
  • Beperk je de kosten 

 

Hoe ziet een flexibele kantoorinrichting eruit?  

Bij een flexibele kantoorinrichting heb je de basis en “add-ons”. Met de add-ons voeg je toe wat jij nodig hebt, niet meer en niet minder.  

De basis

Ingrediënten: 

  • Open kantoortuin 
  • Diverse werkplekken 
  • Geluidsdichte cabines 
  • Veel stroom- en datapunten 
  • Goede technologische faciliteiten 

 

Open kantoortuin – Wij adviseren altijd een open kantoortuin te betrekken. Hier heb je geen bestaande wanden die optimaal gebruik en aanpassingen van de ruimte tegenhouden.  

 

Werkplekken – Dan plaats je het aantal werkplekken dat je nodig hebt. Kies voor sta bureaus voor het werknemerswelzijn.  

 

Geluidsdichte cabines – als focus- en vergaderruimtes plaats je één tot een aantal geluidsdichte cabines. Kies bij voorkeur voor akoestische werkplekken en overlegcabines. De ervaring leert dat hier de meeste behoefte aan is.  

 

Technologische faciliteiten – Investeer in veel stroom- en datapunten. Als je je werkplekindeling verandert, wil je niet vastlopen omdat je stroompunten mist.  

 

Zorg daarbij dat er overal voldoende powerunits zijn, goede beeldschermen, presentatieschermen en meer zodat werken gewoon "plug-and-play" is. 20 minuten worstelen om je werkplek te installeren is pas écht tijdsverspilling.  

Open kantoortuin met moderne werkplekken en een belcel in de hoek.

Geluidsdichte cabines vs. vaste vergaderruimtes

Een vaste vergaderruimte kost gemiddeld 55 procent meer dan een geluidsdichte cabine. Dit blijkt uit onderzoek van CBRE en Framery. Hierin vergeleken zij de kosten van cabines en vaste vergaderruimtes van dezelfde grootte. Daarnaast hebben stiltecabines nog een aantal voordelen:  

 

  • Ze zijn verrijdbaar 
  • Ze hebben een restwaarde 
  • Geen verbouwingsoverlast 
  • Cabines kun je leasen en huren 
  • Je neemt ze mee bij een verhuizing 
  • Er is een aantal modulaire modellen 
  • Ingebouwde verlichting en ventilatie 
  • Goede geluiddemping binnen (en buiten) de cabine 

 

Door al deze voordelen ligt de lifetime cost veel lager dan voor een vaste vergaderruimte. Ook is het een duurzamere optie omdat je het niet hoeft af te voeren bij een verhuizing.  

Bekijk al onze geluidsdichte cabines!
Twee vergadercabines verspreid door een open kantoortuin.

Alles weten over stiltecabines?

Download dan onze folder! Hierin vertellen we je... 

 

... alles over de financieringsmogelijkheden 
... welke soorten cabines er zijn 
... hoe geluiddemping werkt 
... hoe duurzaam ze zijn 
 

Liever een fysiek exemplaar ontvangen? Mail dan naar casper@basbv.nl.  

Add-ons 

Heb je de basis? Kijk dan wat je nog meer nodig hebt. Zorg dat al het meubilair dat je koopt aan (één van) deze dingen voldoet:  

 

  • Modulair – uit te breiden met bouwblokken en makkelijk aanpasbaar 
  • Verrijdbaar – denk verrijdbare werkplekken, vergadertafels, ladeblokken, whiteboards etc.  
  • Inklapbaar – klaptafels, stapelbare stoelen 

Door te investeren in meubilair dat hieraan voldoet, is het ombouwen van je kantoor een fluitje van een cent.  

 

Zo deel je een modern kantoor in 

Zo, je hebt je flexibele inrichting bij elkaar. Maar hóé deel je het nu in? Ga aan de gang met activiteitgerichte zones. Denk hierbij aan:  

 

  • Vergaderen 
  • Brainstormen 
  • Focuswerken 
  • Werken 
  • Ontspannen 

 

De materialen die je per onderdeel nodig hebt groepeer je in een zone. Zie afbeelding als voorbeeld.  

Activity based kantoorindeling in grijs, rood en wit.

De voordelen van een flexibele kantoorinrichting

Het grootste voordeel van een flexibele kantoorinrichting vind je al in de naam: het is flexibel. Je past het aan naar wat jij op dat moment nodig hebt. Maar er zijn nog wat voordelen:  

 

Voordeel 1: Kostenbesparing 

Een flexibele kantoorinrichting bespaart je geld. Want:  

 

  • Als je een grotere kast hebt, koop je een modulair bouwblok bij – geen nieuwe kast 
  • Verbouwen is niet nodig, je verrijdt en verplaatst je meubilair gewoon 
  • Al je meubilair verhuis je mee of verkoop je weer door 

 

Een deel van je investering krijg je dus ook weer terug.  

 

Voordeel 2: Personeel aantrekken en behouden 

Met een flexibele kantoorinrichting trek je makkelijker nieuw personeel aan én voorkom je doorloop, want:  

 

  • Sollicitanten geven de voorkeur aan moderne kantoren 
  • Veel voorzieningen maken op kantoor werken aantrekkelijk 
  • Een optimale kantoorindeling zorgt voor een prettige werkervaring 

 

De valkuilen van flexibele kantoorindelingen 

Een flexibele kantoorindeling heeft veel voordelen, maar ook een paar valkuilen. Zo ontstaat er al snel een chaos als je continu alles verschuift – dit levert onrust op onder je mensen. Ook raken teamleden soms verspreid over de hele afdeling, waardoor samenwerkingen verslechteren.  

 

Zo vermijd je de valkuilen 

Verschuif je kantoormeubilair niet zomaar. Houd je altijd vast aan een activity-based kantoorindeling, waarin je “eilanden” creëert per:  

 

  • Team 
  • Activiteit 
  • Apparatuur 

 

Zorg dat die logisch in elkaar doorlopen.  

 

Tot slot 

Met een flexibele kantoorindeling zorg je er dus voor dat jouw kantoorinrichting je bedrijfsgroei ondersteunt. Zodat alleen je ambitie je nog in de weg staat. Daarbij bespaart het je geld én voorkom je dat je personeel kwijtraakt aan slechte werkomstandigheden. Klinkt als een goede deal, toch?  

 

Schakel onze hulp in 

Geef je de realisatie van een flexibele kantoorinrichting graag uit handen? Neem dan vrijblijvend contact met Casper op, hij denkt graag met je mee!  

Bel Bas!

Neem contact op!

Portretfoto van Casper van Blijderveen, voor een groene moswand. Hij staat er lachend op en draagt een lichtblauw overhemd.
Heuningstraat 29 4051 CA Ochten

Wat wij doen voor je kantoorinrichting?

Ontdek het hier!

Lees hier verder!