Bouwbedrijf Hijnekamp vond het tijd om hun kantoorpand na 24 jaar te renoveren. Nu konden ze veel zelf doen, maar voor de kantoorinrichting hadden ze hulp nodig. Daarvoor schakelden ze ons in. Hoe zij dit proces ervoeren? En hoe het eindresultaat bevalt? Eigenaar John van de Scheur deelt ‘t.
Bouwbedrijf Hijnekamp begon in 1992 met één man personeel. Inmiddels bestaat het 25 jaar en uit 25 man. De kracht van dit team? John: “Wij zorgen altijd voor goede en duidelijke communicatie naar de klanten toe. Dat begint al bij het oriënterende gesprek, waarbij wij zoveel mogelijk helder proberen te krijgen.
Daarna volgt een duidelijke offerte. We krijgen vaak terug dat de offerte uitgebreid is, we veel hebben uitgewerkt en dat het helder is wat wel en niet kan. Daarin onderscheiden wij ons van andere partijen. En uiteraard vinden we de kwaliteit ook heel belangrijk. Wij zeggen altijd: ‘je moet het maken zoals je thuis ook zou willen hebben’.”
Het kantoorpand van Hijnekamp werd in 1999 gebouwd en was daardoor qua inrichting niet helemaal van deze tijd meer. John: “Na 24 jaar veranderen de wensen voor een kantoor en verandert ook je bedrijfsvoering. Dus wilden we een frisse wind laten waaien.” Hierbij zochten Jan en John een mix tussen een moderne en tijdloze uitstraling.
Casper, eigenaar van BAS Kantoormeubelen, en John kennen elkaar al jaren. Dus besloot hij ons in te schakelen voor zijn kantoorinrichting. “Ik kon zelf het wiel uitvinden, maar ik laat het liever over aan iemand uit mijn kennissenkring die er verstand van heeft.
We hadden zelf al een moodboard gemaakt. Want doordat we in de bouw zitten, weten precies wat er wel en niet kan met het pand. Maar bij de inrichting konden we zeker wel wat hulp gebruiken.”
Een moodboard was een goed begin. Maar Casper besloot er nog een stylist bij te betrekken. John: “Als mannen zijnde dachten we dat we zelf wel even wat kleuren konden uitzoeken. Maar Casper had daar een andere mening over. Dus schakelde hij Ulanda in. Zij had er veel meer kijk op en kwam met mooie kleursamenstellingen. Daar zijn we verder mee gegaan.
En in 2023 startten we met de verbouwing. We begonnen met de bovenverdieping en gingen daarna naar beneden. Ondertussen had Casper alles besteld en zodra wij klaar waren met verbouwen alles geleverd en laten monteren. Dat verliep allemaal vlot.”
Hoewel de verbouwing op rolletjes liep, viel het John nog niet mee. “Je doet het tussen je werk door. Dus het kost een bak tijd en energie. Daarbij zit je midden tussen de werkzaamheden. We weten nu weer precies hoe onze klanten zich voelen.”
Ondanks de drukte is John heel tevreden over de samenwerking. “De communicatie was altijd goed. Helder, duidelijk en met korte lijntjes.” Uiteindelijk waren ze vlak voor de bouwvak van 2023 klaar – een goede drie maanden kostte het.
Dan is het natuurlijk de vraag hoe het eindresultaat bevalt. “We zijn zeer tevreden. Het is echt een kantoorinrichting van deze tijd. De klanten die we ondertussen op bezoek hebben gehad, waren ook erg enthousiast. Onze uitstraling past nu ook bij de kwaliteit van het werk dat we opleveren. Daar zijn we blij mee.”
Opdrachtgever: Bouwbedrijf Hijnekamp
Styling: Ulanda
Kantoorinrichting: BAS Kantoormeubelen